5 مهارتی که در هر شغلی به آن‎ها نیاز خواهید داشت

با یادگیری این 5 مهارت شانس خود را برای استخدام افزایش دهید

آیا در جستجوی شغل جدیدی هستید؟ آیا دقیقا نمی‎دانید به چه مهارت‎هایی علاوه بر “سوابق کاری” نیاز دارید؟ داشتن یک سازماندهی درست از مهارت های  اساسی زندگی، نقطه شروع خوبی است. در فرایند استخدامی افراد، استخدام کنندگان در جستجوی نامزد مناسب خود هستند. می‎توان گفت، برخورداری از این مهارت­ها شرط لازم برای پیشرفت در تمام مراحل زندگی است. حال چه به دنبال فعالیت به عنوان یک خدمتکار ساده باشید و یا اینکه بخواهید به عنوان یک مدیر موفق در آینده ایفای نقش کنید. پس خوب است که ابتدا رزومه خود را با سوابق کاری گذشته تکمیل کنید، اما مهمتر از آن یادگیری و تقویت این 5 مهارتی است که در ادامه این مقاله به شما معرفی می‎کنیم.


سازماندهی

سازمان یافته  بودن می­تواند در صرفه­ جویی وقت، به شما کمک قابل توجهی کند.

با داشتن یک سیستم منظم، برای مکانی که قصد دارید مدارک خاصی را در آن قرار دهید. دقیقاً باید بدانید که هر چیزی در کجا قرار دارد و معمولاً وقت خود را برای جستجوی آن­ تلف نکنید. با داشتن این مهارت­ اساسی، انتظار می­رود که بتوانید کارهای خود را سیستماتیک کنید و در صورت نیاز قادر باشید سریعا به آن رجوع کنید. کار در یک محیط سازمان یافته  به کاهش سطح استرس نیز کمک خواهد کرد. داشتن یک سیستم منظم در کنار فضای کار مرتب به این معنی است که شما می توانید حجم کاری فعلی خود را مدیریت کنید، به­طوری که وقتی با وظایف جدیدی روبرو می­شوید، بتوانید هر چه سریعتر به آن­ها رسیدگی کنید.


مهارت های مدیریت زمان

مهارت های مدیریت زمان که در ارتباط با سازمان است، یکی دیگر از ملزومات استخدام شدن است.

توانایی در مدیریت زمان، برای موفقیت نیروی کار امری حیاتی است. به عنوان مثال، هنگامی که تعداد زیادی کار در لیست کارهای خود دارید و زمان کمی برای انجام آن­ها دارید، باید تصمیم بگیرید که برای انجام هر کار چه مدت زمانی را صرف خواهید کرد تا در موقع مقرر همه آنها را انجام داده باشند. به هر حال مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد تا احساس استرس کمتری در کار داشته باشید (زمان کافی برای همه کارهای خود داشته باشید). بنابراین به راحتی می­توانید بروی کار مورد نظر تمرکز داشته باشید.


مهارت های حافظه و شنیداری

در هر موقعیت شغلی که قرار دارید باید به یک سری اطلاعات دقت نظر داشته باشید و آن­ را به خاطر بسپارید.

این اطلاعات به طور خاص، از کدهای عبوری رایانه­ها گرفته تا توافق نامه­های محرمانه را شامل می­شوند. بسیاری چیزها را در خارج از محل کار محدود می­کنند. به عنوان مثال حتی می­توانند بر برنامه زمانی خالی کردن سطل زباله اثر گذار باشند. باید توجه داشته باشیم که این موارد به راحتی در میان حجم بالایی از اطلاعات که روزانه در اختیار ما قرار می­گیرند به راحتی به دست فراموشی سپرده می­شوند.

به خاطر سپردن تمام اطلاعات مورد نیاز یک شغل می­تواند استرس زا و طاقت­فرسا باشد: بنابراین آگاهی از اینکه قادر به حفظ این اطلاعات هستید و راه­حل­هایی برای آن می­توانید پیدا کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.


خود انگیزشی

خود انگیزشی مطمئنا یکی از اصلی­ترین مهارتها برای پیشرفت شغلی است. البته بعضی اوقات با انگیزه­بودن به دلایل خستگی، بیماری یا نبود شوق واقعی، دشوار می­شود.

به هرحال، سعی کنید انگیزش خود را حفظ کنید تا هم خود را راضی نگهدارید و هم بازدهی بالاتری در کار خود داشته باشید. در نهایت، این شما هستید که در آنجا کار می­کنید، بنابراین انگیزه مهمترین راز موفقیت است. اگر به اندازه کافی انگیزه­ای برای انجام کار خود ندارید، احتمالاً نباید در آن موقعیت قرار بگیرید.


اعتماد به نفس

اعتماد به نفس از اهمیت بالایی برخوردار است.

داشتن اعتماد به نفس در هر شغلی یک مهارت بسیار مهم است. به این فکر کنید: چطور یک کارفرما می­تواند کسی را که حتی به توانایی­های خودش اعتماد ندارد را استخدام کند.

به خاطر داشته باشید، هنگام جستجو برای یک موقعیت شغلی جدید، داشتن این مهارت­ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان می­دهد شما در محل کار، آمادگی لازم برای بهبود قابلیت­های فردی در زمینه­ شغلی دلخواهتان را خواهید داشت. نشان دهید در محل کار آینده خود آمادگی لازم را خواهید داشت و با تمرکز کافی بر آن می­توانید به پیشرفت شخصی و همچنین پیشبرد اهداف سازمان کمک کنید. با آغاز جستجو برای یافتن شغل مورد نظر متوجه خواهید شد که ترکیبی از این مهارت­ها سهم بالایی در آگهی­های شغلی خواهند داشت. بنابراین در هنگام نوشتن رزومه و همچنین در مصاحبه­های کاری حتما به این توانایی خود اشاره کنید. این مهارت های ­ شگفت انگیز را در مصاحبه شغلی لحاظ کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید.