با یادگیری این 5 مهارت شانس خود را برای استخدام افزایش دهید
آیا در جستجوی شغل جدیدی هستید؟ آیا دقیقا نمیدانید به چه مهارتهایی علاوه بر “سوابق کاری” نیاز دارید؟ داشتن یک سازماندهی درست از مهارت های اساسی زندگی، نقطه شروع خوبی است. در فرایند استخدامی افراد، استخدام کنندگان در جستجوی نامزد مناسب خود هستند. میتوان گفت، برخورداری از این مهارتها شرط لازم برای پیشرفت در تمام مراحل زندگی است. حال چه به دنبال فعالیت به عنوان یک خدمتکار ساده باشید و یا اینکه بخواهید به عنوان یک مدیر موفق در آینده ایفای نقش کنید. پس خوب است که ابتدا رزومه خود را با سوابق کاری گذشته تکمیل کنید، اما مهمتر از آن یادگیری و تقویت این 5 مهارتی است که در ادامه این مقاله به شما معرفی میکنیم.
سازماندهی
سازمان یافته بودن میتواند در صرفه جویی وقت، به شما کمک قابل توجهی کند.
با داشتن یک سیستم منظم، برای مکانی که قصد دارید مدارک خاصی را در آن قرار دهید. دقیقاً باید بدانید که هر چیزی در کجا قرار دارد و معمولاً وقت خود را برای جستجوی آن تلف نکنید. با داشتن این مهارت اساسی، انتظار میرود که بتوانید کارهای خود را سیستماتیک کنید و در صورت نیاز قادر باشید سریعا به آن رجوع کنید. کار در یک محیط سازمان یافته به کاهش سطح استرس نیز کمک خواهد کرد. داشتن یک سیستم منظم در کنار فضای کار مرتب به این معنی است که شما می توانید حجم کاری فعلی خود را مدیریت کنید، بهطوری که وقتی با وظایف جدیدی روبرو میشوید، بتوانید هر چه سریعتر به آنها رسیدگی کنید.
مهارت های مدیریت زمان
مهارت های مدیریت زمان که در ارتباط با سازمان است، یکی دیگر از ملزومات استخدام شدن است.
توانایی در مدیریت زمان، برای موفقیت نیروی کار امری حیاتی است. به عنوان مثال، هنگامی که تعداد زیادی کار در لیست کارهای خود دارید و زمان کمی برای انجام آنها دارید، باید تصمیم بگیرید که برای انجام هر کار چه مدت زمانی را صرف خواهید کرد تا در موقع مقرر همه آنها را انجام داده باشند. به هر حال مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد تا احساس استرس کمتری در کار داشته باشید (زمان کافی برای همه کارهای خود داشته باشید). بنابراین به راحتی میتوانید بروی کار مورد نظر تمرکز داشته باشید.
مهارت های حافظه و شنیداری
در هر موقعیت شغلی که قرار دارید باید به یک سری اطلاعات دقت نظر داشته باشید و آن را به خاطر بسپارید.
این اطلاعات به طور خاص، از کدهای عبوری رایانهها گرفته تا توافق نامههای محرمانه را شامل میشوند. بسیاری چیزها را در خارج از محل کار محدود میکنند. به عنوان مثال حتی میتوانند بر برنامه زمانی خالی کردن سطل زباله اثر گذار باشند. باید توجه داشته باشیم که این موارد به راحتی در میان حجم بالایی از اطلاعات که روزانه در اختیار ما قرار میگیرند به راحتی به دست فراموشی سپرده میشوند.
به خاطر سپردن تمام اطلاعات مورد نیاز یک شغل میتواند استرس زا و طاقتفرسا باشد: بنابراین آگاهی از اینکه قادر به حفظ این اطلاعات هستید و راهحلهایی برای آن میتوانید پیدا کنید از اهمیت بالایی برخوردار است.
خود انگیزشی
خود انگیزشی مطمئنا یکی از اصلیترین مهارتها برای پیشرفت شغلی است. البته بعضی اوقات با انگیزهبودن به دلایل خستگی، بیماری یا نبود شوق واقعی، دشوار میشود.
به هرحال، سعی کنید انگیزش خود را حفظ کنید تا هم خود را راضی نگهدارید و هم بازدهی بالاتری در کار خود داشته باشید. در نهایت، این شما هستید که در آنجا کار میکنید، بنابراین انگیزه مهمترین راز موفقیت است. اگر به اندازه کافی انگیزهای برای انجام کار خود ندارید، احتمالاً نباید در آن موقعیت قرار بگیرید.
اعتماد به نفس
اعتماد به نفس از اهمیت بالایی برخوردار است.
داشتن اعتماد به نفس در هر شغلی یک مهارت بسیار مهم است. به این فکر کنید: چطور یک کارفرما میتواند کسی را که حتی به تواناییهای خودش اعتماد ندارد را استخدام کند.
به خاطر داشته باشید، هنگام جستجو برای یک موقعیت شغلی جدید، داشتن این مهارتها از اهمیت بالایی برخوردار است و نشان میدهد شما در محل کار، آمادگی لازم برای بهبود قابلیتهای فردی در زمینه شغلی دلخواهتان را خواهید داشت. نشان دهید در محل کار آینده خود آمادگی لازم را خواهید داشت و با تمرکز کافی بر آن میتوانید به پیشرفت شخصی و همچنین پیشبرد اهداف سازمان کمک کنید. با آغاز جستجو برای یافتن شغل مورد نظر متوجه خواهید شد که ترکیبی از این مهارتها سهم بالایی در آگهیهای شغلی خواهند داشت. بنابراین در هنگام نوشتن رزومه و همچنین در مصاحبههای کاری حتما به این توانایی خود اشاره کنید. این مهارت های شگفت انگیز را در مصاحبه شغلی لحاظ کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید.